En långvarig förlovning

Hej! Första skoldan efter lovet gick bra. Vi körde igång direkt, ingen vila här inte ;P Men det smartass som jag är så lyckas jag tappa bort mina nycklar xP Men som tur fick jag tillbaka dom sen :)

Vi hade franska på morgonen. Jag hatar typ franska! Förut tyckte jag det var skojj o så, men det var när jag började på högstidiet det började suga ;P Vi började se en film idag på franskan. Vi har sett den en gång förut men vi ser den en gång till för den är bra :) En långvarig förlovning, heter den. Filmen utspelas i början av 1900-talet. Den handlar om en kvinna vars pojkvän som hon är förlovad med åker ut i krig. Där anklagas han för självstympning (= man gör sig själv illa så att man får åka hem, vilket han också gjorde), han och fyra män till döms sedan till döden. Men männen skickas iväg till ett annat ställe och där låts dom sticka iväg. Kvinnan han är förlovad med får veta att han har dömts till döden och sedan släppts iväg. Så filmen handlar helt enkelt om att hon försöker hitta sin älskade! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0