Hemma!

Hej allihopa! Kom hem från jäckvik (jag har skrivit fel förut) klockan 14.00, typ. Syrran kom och hämtade mig på församlingshemmet där vi blev avsläppta. Nu kommer det här inlägget ta ett tag att skriva och det kan bli långt men here we go!:

Fredag:
Vi kom fram vid 19.00 nån gång, skulle jag tro. Vi sjöng lite, hade nå mässor, lekte lekar... Vid 00.00 skulle vi vara i sängs, så det var vi. Men inte skulle vi sova redan! Först satt jag, jossan, vera och åsa och prata ett tag och körde rundan. Sen smet jag och vera ut på gården en tväres med några, och så skrämde jag livet ur vera, hahah! :D Kring 01.30 somnade jag.

Lördag: Klockan 10.00 delades vi in i olika grupper och körde "fångarna i jäckvik". En ganska rolig lek som gick ut på att man skulle göra olika utmaningar och för varje utmaning gruppen gjort fick man en fråga och om man svarade rätt fick gruppen en ledtråd. Av dom ledtrådarna man lyckades få skulle man få fram ett ord. I utmaningarna fick man poäng för hur bra man samarbetade, och snabbt det gick, hur högt det blev osv. Vårt lag kom tvåa. Efter en lång dag ute, åt jag först middag och sen hade dom yngre ledarna gjort iordning nå lekar som vi lekte. En som jag var med på gick ut på att man skulle lägga sig under ett täcke. Och så säger hanna och filippa; "du ligger under ett jätte varmt täcke i öknen. Ta av dig det du minst behöver." Så först flög mina byxor av. Och så säger dom samma sak igen och min fleece-tröjja åker av, sen mina sockar, och sist min ring. Och så säger dom igen; "du ligger under ett jätte, jätte, jätte varmt täcke i öknen, ta av dig det du minst behöver!". Jag fattar ingenting, och alla skrattar åt mig, men tillslut förstod jag. Det var ju täcket man skulle ta av! :P Så där låg jag i linne, och långkalsonger, haha! Senare på kvällen bastade jag och några andra och det var jätteskönt! Sen bums i säng klockan 00.00.

Söndag: Då besteg vi berget/fjället. Jättefin utsikt = många, många bilder :). Var helt slut efter vandringen, så det blev bastning då också! Lite senare hade dom äldre ledarna fixat ihop nå lekar som vi lekte. Sista natten som vi var där, behövde vi inte sova. Så vi var nog ett 20-, 30-tal personer som var vakna under natten och lekte en massa lekar. Vid 05.00, 05.30 kom jag i sängs.

Måndag: Inte mycket. Var skittrött och vi städade bara.

Bilder från helgen:


En av utmaningarna skulle man bygga ett så högt torn som möjligt av snö-klimpar.


Oskar spillde kaffe på min jacka, men som tur fanns det en tvättmaskin där vi bodde.


I början av lördagen var det mullet och tråkigt väder.



Men sen klarnade det upp!


Jossan och vera steker!


Marcus, sten och erik eller joel!



Ett berg.


På väg att börja vandra.


Amanda, vera, jossan och hanna!









Vi gick inte enda upp, utan stannade vid en rastplats ganska nära toppen.

Det här inlägget tog ett bra tag att skriva! :P
Kommentarer
Postat av: ewezi

Ser fint ut :)!

2009-03-17 @ 14:11:36
URL: http://ewezi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0